Ποιο Θέμα WordPress να Επιλέξω για την Ιστοσελίδα μου ;

by / Τετάρτη, 27 Αυγούστου 2014 / Published in WordPress
Ποιο Θέμα WordPress να Επιλέξω για την Ιστοσελίδα μου ;

Το εικαστικό κομμάτι στην κατασκευή ιστοσελίδας είναι από τα πρώτα στοιχεία που απασχολεί καθέναν που επιθυμεί να αποκτήσει μια ιστοσελίδα δυναμική ή μη. Γι’ αυτό τον λόγο η πρώτη ερώτηση που δεχόμαστε συνήθως από τον πελάτη είναι «Ποια θα είναι η εμφάνιση της ιστοσελίδας μου;» ή «Μπορεί η ιστοσελίδα μου να είναι όπως αυτή…». Και είναι φυσικό διότι ο τρόπος που παρουσιάζεται το περιεχόμενό της ιστοσελίδας είναι αυτό που αντιλαμβάνεται πρώτα ο χρήσης. Η διαχείριση, η λειτουργικότητα και η SEO προώθηση της ιστοσελίδας είναι παράμετροι που αναζητούνται πολύ αργότερα.

Ως γνωστόν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, έτσι και στην κατασκευή ιστοσελίδας από την αρχή πρέπει να επιλέξουμε το θέμα με το οποίο η ιστοσελίδα μας θα εμφανίζει το περιεχόμενό της στους επισκέπτες. Λόγω της υψηλής δημοφιλίας του WordPress έχουν δημιουργηθεί αναρίθμητα θέματα, άλλα δωρεάν και άλλα επί πληρωμή. Συνήθως τα επί πληρωμή θέματα ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες προβολής περιεχομένου και διατίθενται με πρόσθετα (plugins) επί πληρωμή τα οποία προσφέρονται στον αγοραστή δωρεάν μαζί με το θέμα. Ο δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος πώλησης θεμάτων WordPress είναι το Themeforest και παρέχει προς πώληση περισσότερα από 16.000 θέματα !!

Ποιο είναι όμως το κατάλληλο θέμα WordPress για την ιστοσελίδα σας και ποια είναι τα σημεία στα οποία πρέπει να εστιάσετε κατά την επιλογή θέματος; Πέρα από την καθαρή εικαστική πλευρά του θέματος υπάρχουν κάποια σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη πριν την επιλογή.

1. Είδος Επιχείρησης ή Σκοπού

Κάθε είδος επιχείρησης ή διαδικτυακής ενέργειας έχει τις δικές τις ανάγκες παρουσίασης. Για παράδειγμα, οι ιστοσελίδες τουριστικού περιεχομένου έχουν την ανάγκη να προβάλουν τις εικόνες σε μεγάλο μέγεθος για να αυξάνουν την εμπειρία του χρήστη. Από την άλλη, ιστοσελίδες ενημερωτικού περιεχομένου, προβάλλουν το περιεχόμενό τους τμηματικά για οικονομία χώρου, με σκοπό ο χρήστης να παίρνει περισσότερη πληροφορία σε λιγότερο χρόνο. Έτσι χρειάζεται να γίνει επιλογή του κατάλληλου θέματος ιστοσελίδας με βάση το είδος της ιστοσελίδας, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του σκοπού της.

2. Ταχύτητα Εμφάνισης

Η ταχύτητα είναι άλλος ένας σημαντικός παράγοντας στην κατασκευή ιστοσελίδας που τείνει να γίνει όλο και πιο σημαντικός στης μέρες μας. Όσο ταχύτερη είναι μια ιστοσελίδα, τόσο καλύτερη είναι η εμπειρία του χρήστη, όπως και η κατάταξή της στην μηχανή αναζήτησης Google. Η ταχύτητα της ιστοσελίδας επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι και η ποιότητα κατασκευής του θέματος της ιστοσελίδας σε επίπεδο κώδικα. Υπάρχουν θέματα στα οποία οι δημιουργοί τους έχουν δώσει μεγάλη βαρύτητα στην ταχύτητα. Αυτό το επιτυγχάνουν γράφοντας έναν κώδικα για το θέμα, καθαρό, χωρίς άχρηστα στοιχεία. Ακόμα φροντίζουν μερικά στοιχεία (icons, styles, buttons, κ.α.) του θέματος να καλούνται από ειδικούς server τύπου CDN, χωρίς να επιβαρύνεται ο server που φιλοξενείται η ιστοσελίδα για μεγαλύτερη ταχύτητα φόρτωσης.

3. Λειτουργικότητα

Η ευκολία πλοήγησης καθιστά μια ιστοσελίδα φιλική προς τον χρήστη.  Το θέμα πρέπει να είναι λειτουργικό διαθέτοντας μενού και υπομενού στην κεφαλίδα της ιστοσελίδας (header) όπως και στο υποσέλιδο (footer). Οι τίτλοι των κειμένων και οι εικόνες θα πρέπει να παραπέμπουν στο κύριο σώμα του άρθρου. Ακόμα θα πρέπει να εμφανίζεται η ιεράρχηση των σελίδων (breadcrumbs) έτσι ώστε ο χρήστης να ξέρει σε ποιο επίπεδο βρίσκεται. Τέλος, κατά τον διαμοιρασμό του περιεχομένου στα social media, θα πρέπει από το περιεχόμενο της ιστοσελίδας να λαμβάνεται ο σωστός τίτλος, η σωστή εικόνα και το σωστό σύντομο κείμενο (excerpt).

4. Πολλαπλές Πρόσθετες Λειτουργίες

Ένα θέμα που διαθέτει πολλές επιπλέον λειτουργίες φαντάζει ελκυστικό. Το πρόβλημα είναι ότι σε περίπτωση που χρειαστεί να αλλάξετε θέμα στην ιστοσελίδα σας μετά από 2 ή 3 χρόνια, στο νέο θέμα που θα επιλέξετε δεν θα περιλαμβάνονται αυτές οι επιπλέον λειτουργίες. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας όμως θα είναι προσαρμοσμένο πάνω σε αυτές τις επιπλέον λειτουργίες. Προτείνεται η επιλογή θέματος χωρίς ειδικές λειτουργίες. Όσες ειδικές λειτουργίες επιθυμείτε μπορούν να προστεθούν με την χρήση plugins. Έτσι σε περίπτωση μελλοντικής αλλαγής θέματος, οι επιπλέον λειτουργίες θα μπορέσουν να προστεθούν εύκολα στο νέο θέμα μέσω των plugins.

5. Έκδοση Θέματος

Η έκδοση του θέματος, όπως και οι συνολικές πωλήσεις (αν είναι διαθέσιμες) δίνουν μια επιπλέον ασφάλεια στην επιλογή σας. Για ένα θέμα WordPress το οποίο βρίσκεται στην έκδοση για παράδειγμα v2.30, σημαίνει ότι οι δημιουργοί του σε συνεργασία με την κοινότητα αγοραστών έχουν προχωρήσει σε διορθώσεις και βελτιώσεις του θέματος. Εύκολα καταλαβαίνετε ότι ένα θέμα που βρίσκεται στην έκδοση v1.0 δεν έχει δεχτεί διορθώσεις σε πιθανά προβλήματα λειτουργίας.

6. Εμπειρία Δημιουργού

Καλό θα είναι ο δημιουργός του θέματος που θα επιλεγεί, να έχει ένα δυνατό portfolio θεμάτων. Το portfolio αντικατοπτρίζει την εμπειρία του δημιουργού στην κατασκευή θεμάτων WordPress, στοιχείο που δίνει μια επιπλέον ασφάλεια στην επιλογή μας.

7. Ποιότητα Κώδικα

Ο κώδικας του θέματος θα πρέπει να είναι καθαρός, χωρίς λάθη. Τα λάθη στον κώδικα του θέματος επηρεάζουν την λειτουργία της ιστοσελίδας, την ταχύτητά της όπως και την θέση της στην μηχανή αναζήτησης Google. Μπορείτε να ελέγξετε τα λάθη στον κώδικα ενός θέματος πριν την αγορά του, ελέγχοντας το θέμα μέσω της ιστοσελίδας W3 Validator. Απλά εισάγετε το URL του demo θέματος στο W3 Validator και ελέγχετε το θέμα για λάθη στον κώδικα.

8. Συμβατότητα με Πρόσθετα

Το θέμα που θα επιλεγεί θα πρέπει να είναι συμβατό με τα δημοφιλέστερα WordPress plugins. Αυτό μπορεί να ελεγχθεί πριν την αγορά του θέματος από τα σχόλια της κοινότητας χρηστών του θέματος. Στο άρθρο «Τα 10 Δημοφιλέστερα WordPress Plugins» μπορείτε να δείτε με ποια plugins θα πρέπει να είναι συμβατό το θέμα που θα επιλέξετε. Αν πάλι αγοράσετε ένα θέμα και μετά διαπιστώσετε ότι δεν είναι συμβατό με κάποιο plugin, τότε μπορείτε να έρθετε σε επαφή με τον δημιουργό με σκοπό την προτροπή σε διόρθωση της ασυμβατότητας σε μελλοντική έκδοση του θέματος.

Φροντίστε το θέμα WordPress που θα χρησιμοποιήσετε να έχει κάποιες ή ακόμα καλύτερα όλες τις παραπάνω παραμέτρους καλυμμένες και να είστε βέβαιοι ότι θα έχετε κάνει την καλύτερη δυνατή επιλογή για το σήμερα και το αύριο της ιστοσελίδας σας.

Follow me

Ντίνος Κρεούζης

Web Designer & SEO Professional at Creative Shop
Υπεύθυνος κατασκευής ιστοσελίδων και internet marketing στο Creative Shop, ειδικός σε θέματα SEO, Social Media Marketing και διαφήμισης PPC, συγγραφέας του βιβλίου SEO Master Using the Power of WordPress
140 σελίδων στο οποίο εξηγεί πως μια ιστοσελίδας μπορεί να εμφανίζεται στις πρώτες σελίδες του Google. Το βιβλίο διατίθεται από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όπως το Amazon, iBookstore, Barnes & Noble, Kobo, Google Books, Sony Books.
Follow me
TOP