Διαφήμιση Ιστοσελίδας : 6 Είδη Διαφημίσεων που Αποδίδουν

/ / Προώθηση Ιστοσελίδας

Πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου και όπως δυστυχώς όλοι καταλάβαμε το καλοκαίρι και οι διακοπές έφτασαν στο τέλος τους. Αφού γεμίσατε τις μπαταρίες σας είναι καιρός για ανασυγκρότηση και δημιουργία νέων στόχων. Κοινή συνήθεια των περισσοτέρων είναι μετά τις διακοπές να πέφτουν με τα μούτρα στην δουλειά ή να αναζητούν τρόπους για αύξηση της πελατειακής τους βάσης. Πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό σε έναν κόσμο που λειτουργεί μέσα από τις μηχανές αναζήτησης και τα κοινωνικά δίκτυα ; Η απάντηση φυσικά είναι με την χρήση της online διαφήμισης. Προσοχή, αυτό το άρθρο αφορά επιχειρηματίες, κατόχους ιστοσελίδων που επιθυμούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους μέσα από την διαφήμιση ιστοσελίδας. Αν δεν διαθέτετε μια σύγχρονη ιστοσελίδα επιχείρησης, αυτή είναι η κατάλληλη περίοδος να δημιουργήσετε μια.

Οι τρόποι διαφήμισης που θα παρουσιαστούν στη συνέχεια απαιτούν ειδικές γνώσεις κατά την εφαρμογή τους. Διαθέτουν αρκετές παραμέτρους οι οποίες πρέπει να προσεχθούν για να έχετε μια επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια. Μέσα από αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να σας παρουσιάσω όσο το δυνατόν πιο απλά τα σημεία που πρέπει να προσεχθούν σε κάθε είδος διαφήμισής ιστοσελίδας.

Google AdWords

Ίσως από τους γνωστότερους τρόπους διαφήμισης ιστοσελίδας. Με την χρήση της διαφημιστικής υπηρεσίας του Google AdWords, η διαφήμιση σας θα προβάλλεται σχεδόν παντού. Από τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης μέχρι τις μεγαλύτερες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες της χώρας (newsit.gr, newpost.gr, newsbeast.gr, κ.α.). Όποια ιστοσελίδα συνεργάζεται διαφημιστικά με το Google αποτελεί και μέσο δική σας προβολής. Το μόνο που χρειάζεστε αρχικά για την δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας αυτού του τύπου είναι ένα λογαριασμός Google. Μετά την σύνδεσή σας στον πίνακα διαχείρισης του AdWords, σας προτείνεται η δημιουργία της πρώτης σας διαφημιστικής καμπάνιας. Πέρα από τις λεπτομέρειες δημιουργίας που είναι αρκετές και δεν θα αναλυθούν, θα χρειαστείτε τα εξής: Λέξεις κλειδιά στόχευσης, διαφημιστικές μακέτες διαφόρων μεγεθών, ορισμό ημερήσιου διαφημιστικού budget, διαφημιστικά μηνύματα που να πουλάνε. Συμβουλή, αν δεν διαθέτετε διαφημιστικό budget πολλών εκατοντάδων ευρώ, στοχεύστε ειδικές λέξεις κλειδιά και όχι πολύ γενικές. Για παράδειγμα μπορείτε να στοχεύσετε την λέξη κλειδί «Σχολικά Είδη Νέα Σμύρνη» και όχι απλά «Σχολικά Είδη». Αυτό γιατί η προβολή της διαφήμισής σας έχει άμεση σχέση με το ποσό που έχετε ορίσει ότι θα πληρώνετε ανά click στο Google. Έτσι αν υποθέσουμε ότι το Πλαίσιο έχει ποντάρει ότι θα πληρώνει ανά click 1,75 ευρώ στην λέξη κλειδί «Σχολικά Είδη», συνετό θα ήταν εσείς να ποντάρετε στην λέξη κλειδί χαμηλού ανταγωνισμού «Σχολικά Είδη Νέα Σμύρνη», το ποσό των 0,45 ευρώ ανά click.

Facebook Ads

Πολλοί από τον χώρο του internet marketing θεωρούν ότι η διαφήμιση στο Facebook είναι χαμένα λεφτά. Από την στιγμή όμως που είναι διαθέσιμη πρέπει με κάποιο τρόπο να την εκμεταλλευτούμε. Καταρχάς η διαφήμιση στο Facebook έχει κάποιες ομοιότητες με την διαφήμιση στο Google αναφορικά με τον τρόπο χρέωσης. Και σε αυτό το είδος διαφήμισης πέρα από τις διαφημιστικές μακέτες διαφόρων μεγεθών, τον ορισμό ημερήσιου διαφημιστικού budget και τα διαφημιστικά μηνύματα που «πουλάνε», θα πρέπει να διαθέσετε ένα αρχικό budget από 500 – 1000 ευρώ για να δείτε αποτέλεσμα. Αυτό διότι ο όγκος των χρηστών του Facebook είναι τόσο μεγάλος που οι διαφημίσεις σας θα προβάλλονται σε αρκετά μεγάλο αριθμό ατόμων, τα οποία θα πατούν πάνω στην διαφήμισή σας, τις περισσότερες φορές ασχέτως αν τους ενδιαφέρει αυτό που διαφημίζετε ή όχι. Στην περίπτωση της διαφήμισης στο facebook εμείς προτείνουμε την προσέγγιση τύπου retargeting. Δημιουργείτε μια διαφημιστική καμπάνια και την προβάλετε μόνο σε όσους έχουν επισκεφτεί την ιστοσελίδα σας. Στοχεύουμε δηλαδή αυτούς που ναι μεν επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα σας αλλά δε μετατράπηκαν σε πελάτες για τον άλφα ή βήτα λόγο. Έτσι με την διαφήμιση τύπου retargeting, τους υπενθυμίζουμε ότι έχουμε το προϊόν ή την υπηρεσία που χρειάζονται, την οποία ακόμα δεν έχουν αγοράσει.

Search Engine Optimization (SEO)

Ίσως ο πιο αποδοτικός και συνάμα οικονομικός τρόπος διαφήμισης ιστοσελίδας. Στόχος της προώθησης seo είναι η ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης του Google, βάσει λέξεων κλειδιών. Αν έχουν μπει οι σωστές seo βάσεις στην ιστoσελίδα σας κατά την δημιουργία της και αν κάποιος ειδικός σας έχει μάθει πως πρέπει να την λειτουργείτε με τρόπο που να την καθιστά φιλική προς το Google, τότε η εμφάνισή της στις πρώτες θέσεις του Google είναι σχεδόν σίγουρη.

Local News Sites

Κάθε μικρή πόλη έχει πια την δική της ενημερωτική ιστοσελίδα. Σε αυτές τις ιστοσελίδες δημοσιεύονται τοπικά νέα, όπως δρώμενα της περιοχής, ανακοινώσεις του δήμου προς τους πολίτες, κ.α. Στην πλειονότητά τους αυτές οι ιστοσελίδες συντηρούνται από διαφημίσεις που παρέχονται με μηνιαία χρέωση. Αυτού του είδους η διαφήμιση είναι αρκετά αποδοτική καθώς στο κοινό το οποίο προβάλλεται η διαφήμιση είναι στοχευμένο (τοπική κοινότητα) και επαναλαμβανόμενο. Το κόστος μιας τέτοιου είδους διαφήμισης δεν ξεπερνά τα 150 ευρώ ανά μήνα.

Business Directories

Η προβολή μιας ιστοσελίδας μέσω των καταλόγων επιχειρήσεων είναι ένας ακόμα ανέξοδος τρόπος διαφήμισης μιας ιστοσελίδας με πολλαπλά οφέλη. Σήμερα υπάρχουν αρκετές ιστοσελίδες στο Ελληνικό internet που ασχολούνται με το αντικείμενο της κατηγοριοποίησης επιχειρήσεων. Μερικές από αυτές είναι ο χρυσός οδηγός, το vrisko, το hellas directory, κ.α. Δεν έχετε παρά να κάνετε μια αναζήτηση στο Google με την λέξη κλειδί «Κατάλογος Επιχειρήσεων». Καταχωρώντας τα στοιχεία της επιχείρησής σας σε αυτούς του καταλόγους πετυχαίνετε κυρίως δύο στόχους. Ο πρώτος είναι ότι οι χρήστες αυτών των καταλόγων μπορούν να βρουν την επιχείρησή σας. Ο δεύτερος και σημαντικότερος είναι ότι με κάθε καταχώριση θα αποκτάτε και ένα back link προς την ιστοσελίδα σας, στοιχείο πολύ σημαντικό για το seo. Προσοχή, αποφύγετε τους επαγγελματικούς καταλόγους που προτείνουν την ανταλλαγή συνδέσμων (link exchange). Σύμφωνα με το Google η ανταλλαγή συνδέσμων αντίκειται στους κανόνες ποιότητας μιας ιστοσελίδας.

Email Marketing

Ο παλαιότερος και πιο αποδοτικός τρόπος διαφήμισης. Το προωθητικό σας μήνυμα φτάνει στο γραμματοκιβώτιο του χρήστη και αυτός αναγκαστικά το ανοίγει είτε θέλει να το διαβάσει είτε όχι. Αυτός ο τρόπος διαφήμισης αν γίνει με την μορφή spam εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους. Ο πρώτος κίνδυνος είναι ο εκνευρισμός των παραληπτών οι οποίοι αντί να μετατραπούν σε πελάτες γίνονται έξαλλοι με τον τρόπο που τους προσεγγίσατε. Ο δεύτερος είναι η αχρήστευση της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης. Λόγω του προσωπικού χαρακτήρα αυτού του είδους της διαφήμισης, οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου έχουν δημιουργήσει δικλίδες ασφαλείας για την προστασία των χρηστών. Έτσι αν αποστέλλονται από μια ηλεκτρονική διεύθυνση δεκάδες emails και οι παραλήπτες τους τα επισημαίνουν ως spam, τότε η διεύθυνση μπαίνει σε μαύρη λίστα με αποτέλεσμα κάθε φορά που στέλνετε ένα email αυτό να αναγνωρίζεται ως spam και να καταλήγει στο φάκελο ανεπιθύμητων αντί για τα εισερχόμενα. Ο σωστός τρόπος email marketing είναι η συλλογή διευθύνσεων με την τεχνική διπλής επιβεβαίωσης double opt-in.

Αυτοί είναι οι κυριότεροι τρόποι διαφήμισης στο internet σήμερα. Επιλέξτε αυτόν που ταιριάζει στην ανάγκες σας και καλύπτεται από το διαφημιστικό σας budget και αυξήστε τις πωλήσεις σας.

Follow me

Ντίνος Κρεούζης

Web Designer & SEO Professional at Creative Shop
Υπεύθυνος κατασκευής ιστοσελίδων και internet marketing στο Creative Shop, ειδικός σε θέματα SEO, Social Media Marketing και διαφήμισης PPC, συγγραφέας του βιβλίου SEO Master Using the Power of WordPress
140 σελίδων στο οποίο εξηγεί πως μια ιστοσελίδας μπορεί να εμφανίζεται στις πρώτες σελίδες του Google. Το βιβλίο διατίθεται από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όπως το Amazon, iBookstore, Barnes & Noble, Kobo, Google Books, Sony Books.
Follow me
TOP