Αναβάθμιση Facebook Page σε E-Shop για Μεγαλύτερα Κέρδη

/ / Social Media, Τα Νέα μας

Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε όλο και περισσότερους δημιουργούς προϊόντων να δραστηριοποιούνται εμπορικά μέσω Facebook E-Shop με την χρήση της Facebook Page. Στην πλειονότητά τους είναι ιδιώτες που αποφάσισαν σε καιρούς κρίσης να κάνουν το χόμπι τους ή την δεξιότητά τους επάγγελμα. Τα προϊόντα που εμπορεύονται είναι κυρίως χειροποίητες δημιουργίες με αρκετά μεγάλο φάσμα εφαρμογών. Από κοσμήματα και είδη ρουχισμού έως και μπομπονιέρες γάμου ή βάπτισης. Έτσι, μέσω της γνωστής πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης, οι επίδοξοι νέοι επιχειρηματίες βρήκαν ένα τρόπο να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους και να βρίσκουν ενδιαφερομένους πελάτες. Αν μη τι άλλο τους αξίζει ένα μεγάλο μπράβο για την προσπάθεια. Πόσο σωστή είναι όμως αυτή η κίνηση και ποια είναι τα υπέρ και τα κατά μια επιχειρηματικής κίνησης μέσω μιας Facebook Page; Ποιο θα πρέπει να είναι το επόμενο βήμα;

Τα Υπέρ και τα Κατά μιας Facebook Page

Υπέρ

To Facebook παρέχει την δυνατότατα δημιουργίας σελίδας επιχείρησης η οποία δημιουργείται εύκολα με μερικά clicks από τον χρήστη, χωρίς ειδικές γνώσεις. Παρέχεται η δυνατότητα περιγραφής της επιχείρησης, προσθήκης λογότυπου και στοιχείων επιχείρησης (ωράριο, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, κ.α.). Μετά την ολοκλήρωση της δημιουργίας, ο κάτοχος της σελίδας δημοσιεύει τα προϊόντα του σε μορφή ανάρτησης με κείμενο, εικόνα ή και video. Οι δημοσιεύσεις διαβάζονται από όσους ακολουθούν την σελίδα. Οι followers της Facebook Page βλέπουν τα προϊόντα στην ροή ειδήσεων και με κάποιο τρόπο έρχονται σε επικοινωνία με τον έμπορο με σκοπό την πραγματοποίηση αγοράς. Μέσες άκρες αυτό είναι το πλαίσιο λειτουργίας μιας Facebook Page το οποίο έχει αρκετά στενά όρια για να επιχειρήσεις ηλεκτρονικά.

  • Εύκολη δημιουργία σελίδας χωρίς την πρόσληψη ειδικού
  • Χωρίς κόστος ονόματος και χώρου φιλοξενίας
  • Γρήγορη προσέλκυση πελατείας λόγω υψηλής δημοφιλίας του μέσου
  • Δεν απαιτούνται φορολογικά στοιχεία για την έναρξη της σελίδας

Κατά

Με την πάροδο του χρόνου, o έμπορος και κάτοχος της επιχειρηματικής Facebook Page αρχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα κυρίως λειτουργικής φύσης. Μερικά από αυτά είναι η αδυναμία κατηγοριοποίησης των προϊόντων, η δυσκολία εύρεσης των προϊόντων από τον πελάτη, η αδυναμία άμεσης αγοράς και πληρωμής των προϊόντων, κ.α. Ένα ακόμα υπαρκτό πρόβλημα είναι ότι ο κάτοχος της Facebook Page είναι έρμαιο των όποιων αλλαγών εφαρμόσει στην λειτουργία του το Facebook. Για παράδειγμα πριν μερικούς μήνες το Facebook εφάρμοσε μείωση των προβολών στην ροή ειδήσεων, ειδικά για αναρτήσεις που προέρχονται από Facebook Pages τις οποίες ακολουθούν οι χρήστες. Η αλλαγή έγινε με σκοπό να προβάλει στην θέση τους διαφημίσεις οι οποίες αποφέρουν κέρδος. Μην ξεχνάτε ότι το Facebook είναι απλά μια επιχείρηση που στοχεύει στο κέρδος και αδιαφορεί για το πώς οι κινήσεις του επηρεάζουν τους χρήστες.

  • Ανύπαρκτη κατηγοριοποίηση αναρτήσεων
  • Αδυναμία online παραγγελίας
  • Αδυναμία online πληρωμής
  • Αδυναμία επιλογής τρόπου αποστολής
  • Δύσχρηστος τρόπος επικοινωνίας με τον πελάτη
  • Ανεπαρκή στατιστικά στοιχεία
  • Απρόβλεπτες αλλαγές στην λειτουργία του μέσου

Η Αναβάθμιση της Facebook Page σε E-Shop

Η στρατηγική επιλογή αναβάθμισης της Facebook Page σε ένα πραγματικό E-Shop είναι μια ενέργεια η οποία θα εξασφαλίσει την επιχείρησή σας και θα σας αποφέρει πολλαπλά οφέλη. Ως διαδικασία είναι απλή καθώς η περισσότερη δουλειά έχει γίνει από εσάς και αναφέρομαι στο ήδη δημιουργημένο brand name και στο υλικό παρουσίασης των προϊόντων (τίτλοι, κωδικοί, περιγραφές, εικόνες) το οποίο έχετε ήδη αναρτημένο στην Facebook Page. Το υλικό αυτό θα αναλάβει να το μεταφέρει ο κατασκευαστής της ιστοσελίδας από την facebook page στο eshop και θα το εμπλουτίσει με τιμές, τρόπους αποστολής, προσφορές, κ.α.

Η Συνύπαρξη E-Shop και Facebook Page

Μετά την ολοκλήρωση κατασκευής ιστοσελίδας τύπου E-Shop η οποία θα φιλοξενεί τις δημιουργίες σας, σειρά έχει η λειτουργία του E-Shop η οποία διαφέρει κατά πολύ από την διαχείριση της απλοϊκής Facebook Page. Αυτό που πρέπει να καταλάβετε είναι ότι από σήμερα το κέντρο του επιχειρηματικού σας κόσμου είναι το E-Shop σας, το οποίο μπορεί να σας οδηγήσει σε νέους εμπορικούς δρόμους, σε αντίθεση με την Facebook Page η οποία ότι είχε να σας δώσει σας το έδωσε. Από τώρα και στο εξής όλα σας τα προϊόντα πρώτα θα αναρτούνται στο E-Shop με όλες τις πληροφορίες τους και στην συνέχεια θα κοινοποιούνται στην Facebook Page και σε όποιο άλλο κοινωνικό δίκτυο επιθυμείτε. Η συνέχεια είναι αρκετά απλή. Ο χρήστης του κοινωνικού δικτύου (facebook, pinterest, google plus, instagram) βλέπει την ανάρτησή σας η οποία προέρχεται από το E-Shop σας. Πατώντας στην ανάρτηση μεταφέρεται στο E-Shop και πραγματοποιεί την αγορά του προϊόντος. Ενδέχεται ακόμα να αγοράσει περισσότερα από ένα προϊόντα καθώς ερχόμενος στο E-Shop ανακαλύπτει και άλλα συναφή προϊόντα. Και όλα αυτά χωρίς καμία επικοινωνία μεταξύ εμπόρου και αγοραστή. Τέλος το μόνο που έχετε να κάνετε εσείς είναι να αποστείλετε τα προϊόντα στον πελάτη με τον τρόπο αποστολής που επέλεξε. Τόσο απλά.

Συμπέρασμα

Η διαδικασία αγοράς από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα εξασφαλίζει διαφάνεια, ευκολία, ταχύτητα και ολοκληρωμένη πληροφόρηση, στοιχεία απαραίτητα στην αγοραστική ψυχολογία κάθε πελάτη, ο οποίος είναι έτοιμος να αγοράσει οποιοδήποτε προϊόν.

Η Πρόταση

Κλείνοντας επισυνάπτω πρόσφατη επικοινωνία που είχα με έναν έμπορο χειροποίητων προϊόντων με σκοπό να τον προτρέψω να προχωρήσει στην κατασκευή ενός E-Shop.

Καλημέρα,

Πριν από μερικές ημέρες βοήθησα την σύζυγο μου να αγοράσει ένα βραχιολάκι από την συλλογή κοσμημάτων σας τα όποια βρίσκω και εγώ προσωπικά ιδιαίτερα όμορφα. Επειδή τυχαίνει να ασχολούμαι με το web design βρήκα την διαδικασία αγοράς μέσω facebook αρκετά περιπλοκή για τον μέσο χρήστη και ειδικά για τα κορίτσια τα οποία στατιστικά είναι τεχνολογικά λιγότερο καταρτισμένες από τα αγόρια. Θεωρώ ότι οι περίπλοκες διαδικασίες αγοράς αποθαρρύνουν τους χρήστες. Για παράδειγμα αν πάρουμε την δική μου περίπτωση, ασχολήθηκα με την εν λόγω παραγγελία για να ησυχάσω από την «μουρμούρα» της συζύγου μου που δεν μπορούσε να διαχειριστεί την παραγγελία μόνη της. Ειδικότερα έπρεπε να ψάξω αρκετά στο wall της σελίδας σας στο Facebook για να βρω τον κωδικό του προϊόντος, στην συνέχεια να ξαναψάξω για να βρω την αντίστοιχη φωτογραφία και τέλος να ξεκινήσω μια διαδικασία επικοινωνίας με πολλαπλά μηνύματα για τον τρόπο πληρωμής και αποστολής. Να μη ξεχάσω να σας πω ότι όλα αυτά έγιναν από το ipad της συζύγου μου κάτι που αυξάνει ακόμα περισσότερο την δυσκολία του πράγματος.

Έτσι με όλο το θάρρος που μου δίνει η πρόσφατη αγορά θα σας πρότεινα την δημιουργία ενός E-Shop από το οποίο οι πελάτες σας εύκολα και γρήγορα θα αγοράζουν αυτό που θέλουν.

 

Περισσότερα για την Κατασκευή eShop
 

Follow me

Ντίνος Κρεούζης

Web Designer & SEO Professional at Creative Shop
Υπεύθυνος κατασκευής ιστοσελίδων και internet marketing στο Creative Shop, ειδικός σε θέματα SEO, Social Media Marketing και διαφήμισης PPC, συγγραφέας του βιβλίου SEO Master Using the Power of WordPress
140 σελίδων στο οποίο εξηγεί πως μια ιστοσελίδας μπορεί να εμφανίζεται στις πρώτες σελίδες του Google. Το βιβλίο διατίθεται από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όπως το Amazon, iBookstore, Barnes & Noble, Kobo, Google Books, Sony Books.
Follow me
TOP