Σχεδόν Αδύνατη η Απόκτηση Ελληνικών SEO Backlinks

/ / SEO, Τα Νέα μας

Είναι γνωστό σε όσους προσδοκούν να δουν την ιστοσελίδα τους στις πρώτες θέσεις της μηχανής αναζήτησης Google ότι ο σημαντικότερος παράγοντας για την άνοδο είναι τα λεγόμενα backlinks. Το Google λαμβάνει υπόψη το πλήθος των εξωτερικών συνδέσμων που διαθέτει μια ιστοσελίδα, χρησιμοποιώντας τα, ως ένα είδος ψηφοφορίας. Όσο περισσότερα backlinks, τόσο το καλύτερα. Όλα καλά έως εδώ. Όμως τα συνεχόμενα updates του αλγόριθμου κατάταξης με ονομασίες όπως panda, penguin, hummingbird έρχονται να κάνουν τα πράγματα πολύ πιο δύσκολα. Πλέον δεν αρκεί απλά να διαθέτει η ιστοσελίδα μερικά backlinks, από κάποιες ιστοσελίδες τυχαίου περιεχομένου, αλλά από ιστοσελίδες με συναφές περιεχόμενο με τη δική σου ιστοσελίδα, οι οποίες θα φιλοξενούνται κάτω από Ελληνικό domain (.gr). Ακόμα η ιστοσελίδα στην οποία φιλοξενείται το backlink θα πρέπει να είναι αξιόπιστη. Και αξιόπιστη σημαίνει να έχει σχετικά φρέσκο περιεχόμενο, να είναι ενεργή 6-7 χρόνια, να διαθέτει κάποιο page rank, να μην έχει πάρα πολλούς εξωτερικούς συνδέσμους κ.α.

Αν οι παραπάνω κανόνες που έχει θέσει το Google όσον αφορά στα backlinks σας φαίνονται εξωφρενικοί επιτρέψτε μου να έχω διαφορετική άποψη και θα σας εξηγήσω γιατί.

Η Φυσική Διαδρομή των Backlinks

Έστω ότι έχουμε μια επιχείρηση η οποία εμπορεύεται φωτογραφικό εξοπλισμό. Η επιχείρηση διαθέτει ιστοσελίδα στην οποία φιλοξενείται το eshop της επιχείρησης, ενώ διαθέτει και ενημερωτικό blog εντός της ιστοσελίδας. Ας υποθέσουμε ότι ο διαχειριστής της ιστοσελίδας και ιδιοκτήτης της επιχείρησης (γνώστης βασικών κανόνων SEO) αναρτά την άποψή του για την νέα φωτογραφική μηχανή της Canon με τον κωδικό 5D Mark III στο blog της ιστοσελίδας, μετά από δοκιμή που πραγματοποίησε.

Η φυσική διαδρομή του άρθρου μετά την δημοσίευση στο blog θα έπρεπε να είναι η εξής :

Το άρθρο δημοσιεύεται στο blog. Το άρθρο δημοσιεύεται στα προφίλ που διατηρεί η επιχείρηση στα κοινωνικά δίκτυα. Μετά τις δημοσιεύσεις έρχεται η σειρά των αναγνωστών. Οι αναγνώστες είτε απευθείας από το blog είτε από τα κοινωνικά δίκτυα διαβάζουν το άρθρο. Με την σειρά τους γράφουν ένα άρθρο, αλλά με άλλο κεντρικό θέμα, σχετικό όμως με την νέα μηχανή της Canon και κάνουν αναφορά με backlink στο άρθρο που διάβασαν. Οι αναφορές αυτές μπορούν να δημιουργηθούν σε αντίστοιχα blog, σε social groups, σε forums, ακόμα και με ένα απλό tweet. Νέοι αναγνώστες διαβάζουν την αναφορά στο πρώτο άρθρο και αυτοί με την σειρά τους το ενσωματώνουν στις δημοσιεύσεις τους. Έτσι η ιστοσελίδα της επιχείρησης με τον φωτογραφικό εξοπλισμό αποκτά τα επιθυμητά backlinks, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με φυσικό τρόπο και προέρχονται από ιστοσελίδες σχετικές με το θέμα. Το συμπέρασμα από το παράδειγμα είναι ότι αυτά που ζητά το Google δεν είναι τίποτα άλλο, παρά η φυσική εξέλιξη των πραγμάτων.

Η Φυσική Διαδρομή των Backlinks

Ελληνικό Internet και Backlinks

Το παραπάνω παράδειγμα είναι φυσιολογικό και εύκολο σε μια ιστοσελίδα αγγλόφωνου περιεχομένου της οποίας οι αναγνώστες είναι ενεργοί χρήστες του internet διαθέτουν και αυτοί τα δικά τους blogs, συμμετέχουν σε διαδικτυακές ομάδες συζήτησης και ακολουθούν στα κοινωνικά δίκτυα, χρήστες με παράλληλα ενδιαφέροντα. Ποια είναι όμως η ελληνική πραγματικότητα και πως επηρεάζει το θέμα των backlinks ?

Όπως στα περισσότερα πράγματα έτσι και σ’ αυτό ως κοινωνία είμαστε αρκετά πίσω. Από την μια βρίσκονται οι κάτοχοι ιστοσελίδων οι οποίοι απλά κατασκεύασαν μια ιστοσελίδα και η ενασχόληση τους με αυτήν σταμάτησε στην δημιουργία της. Από την άλλη βρίσκονται οι χρήστες οι οποίοι διατηρούν παθητικό ρόλο σε όλα αυτά. Η μόνη ενέργεια που έμαθαν να κάνουν τα τελευταία χρόνια είναι like, share, άντε και κανά comment σε εποχιακές φωτογραφίες φίλων και σε άρθρα τύπου σκουπίδια (βλ. Σκουπίδια το 80% των Άρθρων σε Ειδησεογραφικές Ιστοσελίδες [INFOGRAPHIC] ). Τρανταχτό παράδειγμα τα 104.551 likes που μάζεψε σε μερικές ημέρες η facebook Page με τίτλο «Όχι Κατσουράνη Με Κόστα Ρίκα». Αναρωτιέμαι αν αυτοί οι 104.551, έχουν κάνει like σε κάποια ιστοσελίδα σχετική με την επαγγελματική τους ιδιότητα. Επιτρέψτε μου να αμφιβάλω.

Εδώ βρίσκεται το πρόβλημα με τα backlinks από ελληνικές ιστοσελίδες. Άντε και πες ότι θέλεις να ακολουθήσεις τις οδηγίες του Google με σκοπό την απόκτηση backlinks για την ιστοσελίδα σου. Το πρώτο σου βήμα είναι να δημιουργήσεις κάποιο άρθρο. Έστω ότι  βρήκες το θέμα και κουτσά στραβά έγραψες ένα άρθρο (παρότι έχεις να γράψεις οτιδήποτε από το Λύκειο). Πέστε μου ποιος είναι αυτός που θα επιβραβεύσει με ένα backlink την προσπάθεια σου. Αυτός που έφτιαξε μια ιστοσελίδα και δεν ξέρει καν πια είναι η τύχη της σήμερα ή αυτός που έκανε like στην Facebook page «Όχι Κατσουράνη Με Κόστα Ρίκα». Σκεφτείτε το λίγο και πέστε μου ποια είναι η τύχη των ιστοσελίδων μας σε ένα κόσμο όπου το Google επιτάσσει την απόκτηση backlinks. Θεωρώ ότι απλά είμαστε χαμένοι από χέρι.

Υ.Γ. : Χωρίς την παρουσία backlinks το Google κατατάσσει τις ιστοσελίδες λαμβάνοντας υπόψη ό,τι βρει. Παράδειγμα η ιστοσελίδα πελάτη μου νέου ξενοδόχου η οποία παρότι διαθέτει αρκετό πρωτογενές περιεχόμενο, είναι δυναμική wordpress, πληροί όλους τους κανόνες on page seo βρίσκεται στην τρίτη σελίδα του Google απλά γιατί οι ανταγωνιστές του είχαν φτιάξει μια απλή HTML ιστοσελίδα αρκετά χρόνια πριν από αυτόν. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα για το Google η παλαιότητα της ιστοσελίδας, παρά το περιεχόμενό της. Βάσει του παραδείγματος και με έλλειψη πηγών backlinks, η μόνη νόμιμη ενέργεια που μπορούμε να κάνουμε σε θέμα SEO είναι να περιμένουμε και εμείς μερικά χρόνια μπας και ανέβουμε, ή μήπως να περάσουμε στην DARK SIDE OF THE FORCE. Ο νοών…νοείτω. 

 

Διαβάστε Περισσότερα
 

Follow me

Ντίνος Κρεούζης

Web Designer & SEO Professional at Creative Shop
Υπεύθυνος κατασκευής ιστοσελίδων και internet marketing στο Creative Shop, ειδικός σε θέματα SEO, Social Media Marketing και διαφήμισης PPC, συγγραφέας του βιβλίου SEO Master Using the Power of WordPress
140 σελίδων στο οποίο εξηγεί πως μια ιστοσελίδας μπορεί να εμφανίζεται στις πρώτες σελίδες του Google. Το βιβλίο διατίθεται από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όπως το Amazon, iBookstore, Barnes & Noble, Kobo, Google Books, Sony Books.
Follow me
TOP