Σκουπίδια το 80% των Άρθρων σε Ειδησεογραφικές Ιστοσελίδες [INFOGRAPHIC]

/ / Έρευνα, Τα Νέα μας

Έχετε παρατηρήσει ότι τον τελευταίο καιρό εμφανίζονται μπροστά σας, κυρίως μέσω των κοινωνικών δικτύων όλο και περισσότερα άρθρα μηδαμινής αξίας και ασήμαντου περιεχομένου; Μιλάμε για άρθρα με τίτλους όπως «Δείτε τον σκελετό μιας γοργόνας», «Δες την καμμένη βίλα της kim kardashian» ή το πολυαγαπημένο άρθρο με τίτλο «Αυτή είναι η γυμνή φωτογράφιση της Rihanna». Φαίνεται ότι οι ελληνικές ιστοσελίδες ειδησεογραφικού περιεχομένου μεγάλης αναγνωσιμότητας έχουν επιδοθεί σ’ έναν αγώνα δρόμου για το ποιος θα ανεβάσει τα περισσότερα «σκουπίδια». Προτιμούνται κυρίως άρθρα με περιεχόμενο που αφορά Έλληνες τηλεοπτικούς stars πρωινών και μεσημεριανών εκπομπών, χολιγουντιανούς stars, παράξενα συμβάντα και κάθε λογής τετράποδο. Αν αναρωτιέστε γιατί συμβαίνει αυτό, υπάρχει απάντηση και θα σας την δώσω μαζί με την ανάλυση της αιτίας που κρύβεται πίσω από αυτές τις δημοσιεύσεις.

Υψηλής ποιότητας περιεχόμενο σημαίνει έσοδα

Είναι γνωστό ότι το σύνολο των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων στηρίζουν την λειτουργία τους, στις διαφημίσεις που προβάλλονται στην ιστοσελίδα. Οι διαφημίσεις στην πλειονότητά τους είναι τύπου PPC (Pay Per Click), δηλαδή κάθε φορά που κάποιος πατά μια διαφήμιση, ο κάτοχος της ιστοσελίδας παίρνει μια προμήθεια 5-10% από το ποσό που έχει ορίσει o διαφημιζόμενος. Ας πάρουμε ως παράδειγμα την ιστοσελίδα newsit.gr του αγαπημένου μας δημοσιογράφου Νίκου Ευαγγελάτου η οποία να σημειωθεί δεν έχει πέσει (ακόμα) στην παγίδα των δημοσιευμάτων χαμηλής αναγνωστικής αξίας. Η ιστοσελίδα newsit.gr σύμφωνα με το Google Adwords δέχεται περισσότερες από 30.000.000 επισκέψεις εβδομαδιαίως. Αυτή η τεράστια επισκεψιμότητα για τα ελληνικά δεδομένα οφείλεται στο πολύ καλής ποιότητας περιεχόμενο και στους επισκέπτες οι οποίοι επιλέγουν το newsit.gr για την καθημερινή τους ενημέρωση. Αν υποθέσουμε ότι το 0.5% των επισκεπτών πατούν κάποια από τις διαφημίσεις, αυτό μας κάνει 150.000 clicks σε διαφημίσεις. Αν το κάθε click σε διαφήμιση αποφέρει στον κάτοχο της ιστοσελίδας ενδεικτικά 0,15 λεπτά του ευρώ τότε έχουμε ως εβδομαδιαία έσοδα το καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 25.000 ευρώ. Και τους αξίζει κάθε ευρώ γιατί δημοσιεύουν πρωτογενές περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, το οποίο προέρχεται από επαγγελματίες δημοσιογράφους.

Γιατί τόσα πολλά άρθρα «σκουπίδια»;

Τι γίνεται όμως με τις άλλες ειδησεογραφικές ιστοσελίδες οι οποίες δεν έχουν το ανθρώπινο δυναμικό και την εμπειρία να δημιουργήσουν υψηλής ποιότητας άρθρα, αλλά επιδιώκουν την μεγάλη επισκεψιμότητα για τους λόγους που ανέλυσα παραπάνω; Απλά δημοσιεύουν ότι βρουν από την τοπική ή παγκόσμια αγορά. Η διαδρομή της δημοσίευσης πηγαίνει κάπως έτσι: βρίσκουν κάποιο θέμα το οποίο θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του χρήστη. Προτιμούνται κουτσομπολίστικα και περίεργα θέματα. Δημιουργούν έναν πιασάρικο τίτλο, προσθέτουν μια κακής ποιότητας, αλλά ενδιαφέρουσα φωτογραφία και γράφουν 2-3 γραμμές κείμενο. Το «άρθρο» δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα και προωθείται στην facebook page που διατηρεί η ειδησεογραφική ιστοσελίδα. Το δημοσίευμα εμφανίζεται στην ροή ειδήσεων των facebook fans της ιστοσελίδας. Ο χρήστης «τσιμπά» από τον τίτλο/εικόνα και ανακατευθύνεται στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα. Το φαινόμενο ενισχύεται από ιστοσελίδες τύπου RSS FEED οι οποίες αναδημοσιεύουν τα σκουπίδια που δημοσίευσαν κάποιοι άλλοι.

Οι αιτίες του κακού

Εδώ οι αιτίες του κακού είναι δυο, όμως καμία από αυτές δεν είναι η ιστοσελίδα που δημοσιεύει τα άρθρα κατηγορίας «Σκουπίδια».

Αιτία No 1: Η χαμηλή νοημοσύνη του χρήστη
Η δύσκολη καθημερινότητα, το χαμηλό επίπεδο και η γενικότερη απραξία πολλών ομάδων την ελληνικής κοινωνίας (απολυμένοι, άνεργοι, συνταξιούχοι,…) οδηγούν τους χρήστες σε συμπεριφορές τύπου zombie. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω παρατηρήσει γνωστούς μου να σκρολάρουν για ώρες στο άπειρο (infinity scroll) σε σελίδες κοινωνικών δικτύων και να πατούν ότι πιο περίεργο τους σερβίρουν οι φίλοι τους και οι επιτήδειοι που στοχεύουν σε υψηλή επισκεψιμότητας.

Αιτία Νο 2: Η μεγάλη διείσδυση του facebook
Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες ιστοσελίδες ειδησεογραφικού περιεχομένου σε προτρέπουν να κάνεις like στην σελίδα τους κατά την είσοδο τους σε αυτές. Πολλές ακόμα δεν σε αφήνουν καν να εισέρθεις αν δεν κάνεις like στην σελίδα τους. Με το που θα κάνεις like, είσαι αιχμάλωτός τους. Ό,τι σκουπίδι ανεβάζουν, θα εμφανίζεται στην ροή ειδήσεων του facebook με μεγάλη πιθανότητα να κάνεις το πολυπόθητο click επάνω του. Όταν ο μέσος χρήστης δαπανά το σύνολο του online χρόνου του στο facebook, καταλαβαίνετε εύκολα για ποιο λόγο αυτές οι ιστοσελίδες στοχεύουν στους χρήστες του facebook. Από προσωπική εμπειρία, σας λέω ότι γνωστοί μου με επιχειρήσεις μηδενικής πελατείας και συνταξιούχοι ετών 45-50 οι οποίοι βγήκαν με την βία στην σύνταξη, σπαταλούν ολόκληρα 8ωρα εργασίας σκρολάροντας στο facebook. Η πρώτη κίνηση της ημέρας είναι να ανοίξουν τον υπολογιστή στην σελίδα του facebook και η τελευταία είναι να την κλείσουν. Πολλοί δε, νομίζουν ότι internet σημαίνει facebook. Τουλάχιστον παλιότερα που νόμιζαν ότι internet σημαίνει Google θεωρώ ότι τα πράγματα ήταν καλύτερα.

Συμπέρασμα και λύση

Κλείνοντας, θα σας προτρέψω να χρησιμοποιήσετε σωστά τις δυνατότητες που σας προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία. Σε εμάς τους παλαιότερους είναι πολύ γνωστή και χρήσιμη μια λειτουργία που διαθέτουν εξ αρχής όλοι οι browsers (chrome, firefox, iexplorer) και ονομάζεται «Προσθήκη στα αγαπημένα» ή αλλιώς Bookmark. Με την λειτουργία αυτή δημιουργείτε μια λίστα από αγαπημένες ιστοσελίδες στις οποίες μπορείτε να έχετε εύκολη πρόσβαση όποτε θέλετε εσείς. Δημιουργήστε λίστες αγαπημένων που θα περιλαμβάνουν ποιοτικές ιστοσελίδες σχετικές με τα ενδιαφέροντα σας. Επισκεφτείτε αυτές τις ιστοσελίδες για την ενημέρωση σας όποτε εσείς επιθυμείτε. Μην επισκέπτεστε μια ιστοσελίδα επειδή κάποιος φίλος σας έκανε Like σε δημοσίευμα σκουπίδι στο facebook. Με την χρήση των bookmarks θα επιλέγετε εσείς τι θα διαβάζετε και δεν θα πέφτετε στην παγίδα να διαβάζετε απλά ότι σας σερβίρουν οι άλλοι.

Keep Bookmarking !!!

INFOGRAPHIC

Σκουπίδια το 80% των Άρθρων σε Ειδησεογραφικές Ιστοσελίδες

 

Διαβάστε Περισσότερα
 

Follow me

Ντίνος Κρεούζης

Web Designer & SEO Professional at Creative Shop
Υπεύθυνος κατασκευής ιστοσελίδων και internet marketing στο Creative Shop, ειδικός σε θέματα SEO, Social Media Marketing και διαφήμισης PPC, συγγραφέας του βιβλίου SEO Master Using the Power of WordPress
140 σελίδων στο οποίο εξηγεί πως μια ιστοσελίδας μπορεί να εμφανίζεται στις πρώτες σελίδες του Google. Το βιβλίο διατίθεται από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όπως το Amazon, iBookstore, Barnes & Noble, Kobo, Google Books, Sony Books.
Follow me
TOP