Η Σωστή Προεργασία για την Κατασκευή Ιστοσελίδας

by / Τετάρτη, 28 Μαΐου 2014 / Published in Κατασκευή Ιστοσελίδων, Τα Νέα μας
Σωστή Προεργασία Κατασκευής Ιστοσελίδας

Η ιστοσελίδα τείνει να γίνει το απαραίτητο εργαλείο κάθε σύγχρονης και ανταγωνιστικής επιχείρησης. Τα οφέλη από την κατασκευή ιστοσελίδας είναι αναρίθμητα καθώς ανοίγει νέες δυνατότητες στην επιχείρηση. Ουσιαστικά όμως ποιος είναι ο σωστός τρόπος στησίματος μιας ιστοσελίδας επιχείρησης, τι πρέπει να προσέξει ο επιχειρηματίας και πώς μπορεί να συμμετάσχει ενεργά στην διαδικασία δημιουργίας;

Θα ξεκινήσω την ανάλυση με μερικές διαπιστώσεις που προκύπτουν από δουλειές «συναδέλφων» του χώρου αλλά και με την αντίληψη που συνήθως έχουν οι πελάτες για το πώς δημιουργείται μια ιστοσελίδα. Τα παρακάτω προκύπτουν από προσωπική εμπειρία.

Η Λάθος Επιλογή

Βλέπουμε συχνά εταιρίες κατασκευής ιστοσελίδων να διαφημίζουν ότι δημιουργούν ιστοσελίδες με κόστος όχι μεγαλύτερο από 250€. Για το άπειρο μάτι και ειδικά σε καιρούς κρίσης η τιμή αυτή φαντάζει πραγματική ευκαιρία. Τι ιστοσελίδα όμως παίρνει ο πελάτης με κόστος μόλις 250€, όταν μόνο το ετήσιο κόστος ονόματος και φιλοξενίας ιστοσελίδας κυμαίνεται στα 80€, για έναν web server με βασικές δυνατότητες; Η απάντηση είναι η εξής. Οι εταιρίες που κατασκευάζουν αυτού του τύπου τις ιστοσελίδες διαθέτουν έναν κεντρικό web server που φιλοξενεί όλες τις ιστοσελίδες των πελατών τους. Με αυτό τον τρόπο ελαχιστοποιούν το κόστος φιλοξενίας. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι μοιράζουν τους πόρους του web server στους πελάτες τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όταν οι ιστοσελίδες των άλλων πελατών έχουν αρκετούς επισκέπτες, η δική σας ιστοσελίδα να πηγαίνει πολύ αργά ή ακόμα και να μην λειτουργεί. Ακόμα, δημιουργούν στατικές σελίδες βασισμένες σε προκατασκευασμένα πρότυπα που τις καθιστούν μη διαχειρίσιμες από εσάς, εκτός και αν είστε γνώστης κάποιας γλώσσας προγραμματισμού σαν την HTML και την PHP.

Τέλος οι ιστοσελίδες τέτοιου τύπου διαθέτουν ελάχιστο περιεχόμενο διότι πρώτον οι δυνατότητες προσθήκης περιεχομένου σε τέτοιες ιστοσελίδες είναι ελάχιστες και δεύτερον ο χρόνος που θα διαθέτει η εταιρία κατασκευής για μια εργασία με κέρδος λιγότερο από 250€ είναι πολύ λίγος, έτσι δεν επιθυμεί να διαχειριστεί περιεχόμενο μεγάλου μεγέθους. Με αυτό τον τρόπο η εταιρία κατασκευής παίρνει ό,τι περιεχόμενο παρέχει ο πελάτης (ποιοτικό ή μη), το αναρτά στο προσχέδιο ιστοσελίδας που διαθέτει και παραδίδει την ιστοσελίδα. Τέλος ο πελάτης παίρνει την ιστοσελίδα του, θεωρώντας ότι απέκτησε αυτό που χρειαζόταν σε χαμηλό κόστος.

Μετά όμως αρχίζουν τα ακόλουθα προβλήματα για τον κάτοχο της ιστοσελίδας:

  • Η ιστοσελίδα δεν έχει επισκεψιμότητα
  • Η ιστοσελίδα δεν εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης
  • Η ιστοσελίδα δεν είναι διαχειρίσιμη από τον επιχειρηματία
  • Η ιστοσελίδα δεν φέρνει πελάτες στην επιχείρηση

Τα Αποτελέσματα του Λάθους

Τα παραπάνω φέρνουν συνήθως δυο είδη αποτελεσμάτων:

  1. Ο πελάτης απογοητεύεται και δεν θέλει να ξανακούσει για ιστοσελίδες και internet. Ενημερώνει δε τους φίλους του να μην επενδύσουν στο internet γιατί από την εμπειρία του θεωρεί ότι είναι χαμένη υπόθεση και πεταμένα λεφτά.
  2. Ο πελάτης αναζητά νέο κατασκευαστή ιστοσελίδων ξεκινώντας πάλι από την αρχή, χάνοντας τον αρχικό χρόνο που διέθεσε και το μικρό κεφάλαιο που επένδυσε. Αυτή την φορά ελπίζει ότι θα έχει μεγαλύτερη τύχη (μπορεί και όχι).

Το Λάθος του Πελάτη

Το λάθος εδώ δεν είναι τόσο το κακής ποιότητας προϊόν που περιγράψαμε παραπάνω αλλά η άγνοια του πελάτη. Πολλές φορές το κακής ποιότητας αποτέλεσμα οφείλεται και στην τεμπελιά ή αδιαφορία που δείχνουν οι πελάτες κατά την δημιουργία της ιστοσελίδας. Δεν είναι λίγες οι φορές που για παράδειγμα, ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων μας ζητούν να κατασκευάσουμε ιστοσελίδες για τις επιχειρήσεις τους και το μόνο υλικό που μας παρέχουν είναι μερικές κακής ποιότητας φωτογραφίες από κινητά και άλλες συσκευές. Κείμενα ούτε για δείγμα.

Σωστές Ενέργειες πριν την Κατασκευή Ιστοσελίδας

Για να έχουμε ένα ολοκληρωμένο και σωστό αποτέλεσμα από όλες τις πλευρές, υπάρχουν κάποιες εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν από τον ίδιο τον επιχειρηματία και μελλοντικό κάτοχο της ιστοσελίδας. Κυριότερη εργασία είναι η δημιουργία και συλλογή του περιεχομένου που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα, πριν την ανάθεση της εργασίας σε κάποιον κατασκευαστή ιστοσελίδων. Το περιεχόμενο αυτό πρέπει να είναι άριστης ποιότητας, δημιουργημένο ειδικά για την ιστοσελίδα της επιχείρησης. Απογεύεται δε η αντιγραφή περιεχομένου από άλλες συναφούς περιεχομένου ιστοσελίδες για διάφορους λόγους όπως νομικούς και seo. Το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία:

Κύριο Αντικείμενο Ιστοσελίδας

Βρείτε το κύριο αντικείμενο που θα παρουσιαστεί στην ιστοσελίδα σας. Αν δραστηριοποιήστε σε πολλούς, παρεμφερείς τομείς φροντίστε η ιστοσελίδα σας να δημιουργηθεί με βάση την κυρία δραστηριότητά σας. Ακόμα φροντίστε να κατηγοριοποιήσετε τις δραστηριότητές σας, τις υπηρεσίες σας ή τα προϊόντα σας.

Φωτογραφίες Ιστοσελίδας

Θα πρέπει να είναι πρόσφατες και να έχουν τραβηχτεί από επαγγελματία φωτογράφο. Σε καμία περίπτωση η δική σας ερασιτεχνική φωτογραφική μηχανή δεν μπορεί να αποδώσει το θέμα με τον ίδιο τρόπο που θα τον αποδώσει μια επαγγελτική. Ο φωτογράφος γνωρίζει πώς θα χειριστεί έναν εσωτερικό χώρο ή ένα αντικείμενο, φωτίζοντάς τον με ειδικό εξοπλισμό. Ακόμα, φροντίστε οι χώροι που θα φωτογραφηθούν να είναι καθαροί χωρίς περιττά αντικείμενα και σωστά επιμελημένοι. Αν χρειαστεί, συμβουλευτείτε και κάποιο επαγγελματία της διακόσμησης. Τέλος μπορείτε να πάρετε ιδέες από ιστοσελίδες όπως το pinterest για το πώς θέλετε να φωτογραφηθεί το θέμα σας. Έτσι ο φωτογράφος θα ξέρει ξεκάθαρα τι είναι αυτό που θέλετε.

Κείμενα Ιστοσελίδας

Είναι ίσως το δυσκολότερο κομμάτι της δημιουργίας περιεχομένου αλλά και το πιο σημαντικό. Πρέπει να καταλάβετε ότι μια ιστοσελίδα δεν μπορεί να στηθεί μόνο με εικόνες. Τα κείμενα και οι περιγραφές είναι αυτά που κρατούν τον επισκέπτη, ενώ τα κείμενα είναι αυτά που βοηθούν την ιστοσελίδα σας να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης (seo) κατά την έρευνα του χρήστη με λέξεις κλειδιά. Και όταν μιλάμε για κείμενα δεν εννοούμε μια-δυο προτάσεις, αλλά πλήρες κείμενο με μορφοποιήσεις. Ιδανικό είναι τα κείμενα μια υποσέλιδας να έχουν μέγεθος μεταξύ 450-550 λέξεων. Έτσι για παράδειγμα αν μια από τις υποσελίδες σας περιλαμβάνει τις υπηρεσίες της επιχείρησής σας, περιγράψτε τις με ένα καλογραμμένο και περιεκτικό κείμενο 450-550 λέξεων, χωρισμένο σε παραγράφους που θα περιλαμβάνει λέξεις κλειδιά σχετικές με την επιχείρησή σας. Αν το γράψιμο δεν είναι το δυνατό σας σημείο, τότε βρείτε κάποιον που μπορεί να αναλάβει την συγγραφή κειμένων για την ιστοσελίδα σας ή ρωτήστε την εταιρία κατασκευής ιστοσελίδων αν παρέχει αυτή την υπηρεσία.

Video Ιστοσελίδας

Εδώ ισχύει ο ίδιος κανόνας που αναλύθηκε στις φωτογραφίες ιστοσελίδας. Προσλάβετε έναν επαγγελματία βιντεοσκοπιστή με σκοπό να δημιουργήσει για εσάς ένα ή περισσότερα videos ειδικά για την ιστοσελίδα σας. Να σημειωθεί ότι τα videos μπορούν να λειτουργήσουν προωθητικά από μόνα τους, καθώς θα αναρτηθούν σε ιστοσελίδες φιλοξενίας video όπως το youtube, οι οποίες έχουν τεράστια επισκεψιμότητα.

Κοινωνικά Δίκτυα

Δημιουργήστε λογαριασμούς στα κοινωνικά δίκτυα Facebook, Twitter, Google Plus, Pinterest, Linkedin, Instagram, με σκοπό την ενσωμάτωσή τους στην νέα σας ιστοσελίδα. Τα προφίλ των κοινωνικών δικτύων θα πρέπει να είναι πλήρη, περιλαμβάνοντας την φωτογραφία σας, λογότυπο της επιχείρησης, στοιχεία επιχείρησης, σύντομες περιγραφές. Συμπληρώστε όλα τα πεδία που σας παρέχονται κατά την δημιουργία του κάθε προφίλ.

Για το τέλος, άφησα τις τεχνικές προδιαγραφές του web server στον οποίο θα φιλοξενηθεί η ιστοσελίδα. Ο server θα πρέπει να φιλοξενεί αποκλειστικά την ιστοσελίδα σας. Θα πρέπει να έχετε πλήρη πρόσβαση στον πίνακα ελέγχου του server όπως και στον ftp. Ακόμα, αν η ιστοσελίδα σας είναι δυναμική τύπου WordPress θα πρέπει να έχετε πρόσβαση και στον πίνακα διαχείρισης της ιστοσελίδας.

Αναλυτικά ο Web Server θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:

  • Απεριόριστο χώρο στον δίσκο
  • Απεριόριστη μεταφορά δεδομένων
  • Πίνακα ελέγχου τύπου cPanel ή Plesk
  • Απεριόριστους λογαριασμούς pop email
Παράδειγμα και κόστος των παραπάνω υπηρεσιών μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της εταιρίας παροχής υπηρεσιών διαδικτύου Tophost.

Μετά την ολοκλήρωση της ιστοσελίδας, θα πρέπει να λάβετε από τον κατασκευαστή :

  • Τα στοιχεία σύνδεσης στον παροχέα ονόματος ιστοσελίδας (domain)
  • Τα στοιχεία σύνδεσης στον πίνακα ελέγχου της ιστοσελίδας (hosting)
  • Τα στοιχεία σύνδεσης στον πίνακα διαχείρισης της ιστοσελίδας (wordpress)
  • Τα στοιχεία σύνδεσης στον ftp server της ιστοσελίδας
  • Τα στοιχεία σύνδεσης του mail server της ιστοσελίδας
Τα παραπάνω στοιχεία σας εξασφαλίζουν τον πλήρη έλεγχο της ιστοσελίδας σας, αλλά και την επιλογή να αλλάξετε διαχειριστή ιστοσελίδας όποια στιγμή θέλετε.

 

Παρουσίαση

[slideshare id=35249387&doc=web-design-steps-140529021550-phpapp02]

 

Διαβάστε Περισσότερα

Follow me

Ντίνος Κρεούζης

Web Designer & SEO Professional at Creative Shop
Υπεύθυνος κατασκευής ιστοσελίδων και internet marketing στο Creative Shop, ειδικός σε θέματα SEO, Social Media Marketing και διαφήμισης PPC, συγγραφέας του βιβλίου SEO Master Using the Power of WordPress
140 σελίδων στο οποίο εξηγεί πως μια ιστοσελίδας μπορεί να εμφανίζεται στις πρώτες σελίδες του Google. Το βιβλίο διατίθεται από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όπως το Amazon, iBookstore, Barnes & Noble, Kobo, Google Books, Sony Books.
Follow me
TOP