Οι Αλλαγές στο Google Δείχνουν το Μέλλον του SEO

/ / SEO, Τα Νέα μας

Τις τελευταίες εβδομάδες το Google έχει προχωρήσει σε αρκετές αλλαγές οι οποίες θα επηρεάσουν το SEO μιας ιστοσελίδας σημαντικά στο μέλλον. Πάνω από όλα όμως δείχνουν την στρατηγική που θα εφαρμόσει η μηχανή αναζήτησης τα επόμενα χρόνια.

Αλλαγή Νο 1 : Not Provided

Σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του, από τις 23 Σεπτεμβρίου 2013 το Google προχώρησε στην απόκρυψη των λέξεων κλειδιών με τις οποίες οι χρήστες καταλήγουν σε μια ιστοσελίδα. Πριν την αλλαγή αυτή, οι διαχειριστές ιστοσελίδων μπορούσαν να δουν με ποιες λέξεις κλειδιά κατέληγαν στην ιστοσελίδα τους οι επισκέπτες. Οι λέξεις κλειδιά εμφανίζονταν είτε στον πίνακα έλεγχου της ιστοσελίδας, είτε στα στατιστικά του Google Analytics. Μετά την αλλαγή, οι λέξεις κλειδιά δεν εμφανίζονται πια. Έτσι χάθηκε ένα σημαντικό στοιχείο που βοηθούσε τον διαχειριστή μιας ιστοσελίδας να δει αν βρίσκεται στην σωστή κατεύθυνση αναφορικά με το περιεχόμενο που αναρτά. Υπάρχουν ακόμα τρόποι για να δείτε με ποιες λέξεις κλειδιά καταλήγει ο επισκέπτης στην ιστοσελίδα σας αλλά όχι τόσο απλά όσο στο παρελθόν.

Αλλαγή Νο 2 : Νεκρό Page Rank από τον Φεβρουάριο του 2013

Το page rank μιας ιστοσελίδας βοηθούσε στο να πάρουμε μια πρώτη γεύση για την σημαντικότητα μιας ιστοσελίδας, με σκοπό την εισαγωγή συνδέσμων (backlinks) σε αυτήν, τα οποία στην συνέχεια θα προσέθεταν αξία στο SEO της ιστοσελίδας μας. Συνήθως το Google ανανέωνε το page rank μιας ιστοσελίδας κάθε τρεις μήνες. Το θέμα εδώ είναι ότι δεν έχει γίνει ενημέρωση page rank σε καμία ιστοσελίδα παγκοσμίως από τον Φεβρουάριο του 2013. Αυτό δείχνει είτε ότι το Google έχει «πηδήξει» δυο ενημερώσεις, είτε ότι το page rank «μας άφησε χρόνους» με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το SEO μιας ιστοσελίδας.

Αλλαγή Νο 3: Αλγόριθμος Hummingbird

Την ημέρα των γενεθλίων του, το Google ανακοίνωσε ότι προσάρτησε στην μηχανή αναζήτησης τoν αλγόριθμο  “Hummingbird”. Δουλειά του αλγόριθμου αυτού είναι να βρίσκει την σχετικότητα ενός ή περισσότερων αναζητήσεων του χρήστη. Για παράδειγμα αν μελλοντικά γράψουμε στην μηχανή αναζήτησης «φωτογραφίες σταδίου Καραϊσκάκη» η αναζήτηση θα μας δώσει μεταξύ άλλων μερικές όμορφες φωτογραφίες του αγαπημένου μας σταδίου. Αν αμέσως μετά γράψουμε στην μηχανή «ποιος παίζει εκεί» τότε η μηχανή θα μας εμφανίσει τον «Ολυμπιακό». Προς το παρόν ο αλγόριθμος δεν λειτουργεί ακόμα στην χώρα μας, αλλά νομίζω ότι καταλάβατε την κεντρική ιδέα. Αυτό που μας δείχνει αυτή η προσθήκη είναι ότι η σχετικότητα ανάμεσα στις ιστοσελίδες αρχίζει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από το Google.

Αλλαγή Νο 4: Google +

Εντάξει, εδώ δεν έχουμε κάτι νέο, καθώς το κοινωνικό δίκτυο G+ ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2011, αρχικά με μικρή προσέλευση χρηστών αλλά με αλματώδη αύξηση στα τέλη του 2012. Αυτό που είναι νέο στην υπόθεση, είναι ο ξεκάθαρος ρόλος που παίζει πια το G+ στην κατάταξη SEO μιας ιστοσελίδας στην σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής με την προσθήκη των συνδέσεων rel=author και rel=publisher σε αυτή.

Αλλαγή Νο 5 : Authorship

Όπως το G+ έτσι και το Authorship των αρθρογράφων ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2011. Το νέο εδώ είναι ότι το Authorship τώρα περιλαμβάνεται σε μια ευρύτερη κατάταξη που δίνει η μηχανή αναζήτησης σε κάθε αρθρογράφο ξεχωριστά. Έτσι ενώ στο παρελθόν στο SEO μετρούσε μόνο η σημαντικότητα μιας ιστοσελίδας για τους αναγνώστες, τώρα μετρά και η σημαντικότητα του ίδιου του αρθρογράφου μιας ιστοσελίδας, προσδίδοντας μεγαλύτερη αξία στην ίδια την ιστοσελίδα.

Αλλαγή Νο 6 : In-Depth Articles

Άλλη μια νέα υπηρεσία εμφανίστηκε τις τελευταίες εβδομάδες, με όνομα In-Depth Articles. Πρόκειται για μια υπηρεσία που ειδικεύεται στην καλύτερη προβολή ειδήσεων που αφορούν το ευρύτερο κοινό. Το Google προχώρησε σε αυτή την αλλαγή διότι είδε ότι το 10% τον αναζητήσεων καθημερινά αφορούν θέματα ειδησεογραφικού περιεχομένου. Εδώ σημαντικό ρόλο στο SEO παίζει το Authorship του αρθρογράφου, όπως και η σημαντικότητα του ίδιου του μέσου.

Συμπεράσματα

Μελλοντικά το SEO μιας ιστοσελίδας θα καθορίζεται από το καλής ποιότητας περιεχόμενο που αναρτά, την σχέση της ιστοσελίδας με το αντικείμενο ενδιαφέροντος, συγκρίνοντάς την με άλλες του ίδιου αντικειμένου, όπως και από την αξία του αρθρογράφου που αναρτά περιεχόμενο στην ίδια την ιστοσελίδα.

 

Διαβάστε Περισσότερα

Avatar
Follow me
TOP