Έρευνα: Πόσο Μετρούν τα Social Signals στο SEO

by / Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013 / Published in SEO, Τα Νέα μας

Ζούμε στην εποχή που τα social media επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, καθώς μαθαίνουμε θέλοντας και μη, να λειτουργούμε μέσα από αυτά, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο. Σκοπός αυτού του άρθρου όμως δεν είναι να αναλύσει πώς επηρεάζουν τα social media την ζωή μας, αλλά πώς η αλληλεπίδρασή μας με αυτά επηρεάζει την θέση μιας ιστοσελίδας στο Google. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Όταν μοιραζόμαστε με τους φίλους μας το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας, για παράδειγμα ένα άρθρο, μέσω των social media τότε αυτή η ιστοσελίδα αποκτά Social Signals. Έτσι, κάθε Facebook Like, Facebook Share, Tweet, Re-Tweet, Google +1, Pin ή Re-Pin και ότι άλλο υπάρχει ή θα υπάρξει και το οποίο οδηγεί σε μια ιστοσελίδα, τότε αυτή αποκτά Social Signals και κατ’ επέκταση καλύτερη θέση στην σελίδα αποτελεσμάτων του Google (SERP) αυξάνοντας τον παράγοντα SEO ιστοσελίδας. Πόσο αλήθεια όμως είναι αυτό; Τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν έχουμε ακούσει κάτι επίσημο από το ίδιο το Google ή τον συνήθη, πολυλογά, υπεύθυνο για θέματα SEO του Google, κύριο Matt Cutts. Μπορεί επίσημα να μην έχουν αποδεχτεί το γεγονός ότι τα social signals επηρεάζουν το SEO, αλλά πώς είναι δυνατόν να αγνοηθούν πολλές φορές τα εκατοντάδες likes και tweets που μπορεί να έχει δεχτεί ένα άρθρο; Αν το Google αγνοούσε όλα αυτά τα σημάδια θα ήταν σαν να κλείνεται στον εαυτό του, αγνοώντας την αλληλεπίδραση που έχει ο κόσμος με τα κοινωνικά δίκτυα.

Η έρευνα για τα Social Signals

Το μυστήριο έρχεται να λύσει η έρευνα της εταιρίας Tasty Placements Inc. που δραστηριοποιείται στον τομέα του SEO και του Internet Marketing. Η εν λόγω εταιρία δημιούργησε 6 νέες ιστοσελίδες σε 6 ίδιου μεγέθους αμερικανικές πόλεις. Οι ιστοσελίδες επικεντρώνονταν στο ίδιο αντικείμενο και τα domain names τους περιείχαν την ιδιότητα τους και την πόλη που δραστηριοποιούνταν (www.city-home-service.com). Δέκα μήνες αργότερα ξεκίνησε την έρευνα. Με την βοήθεια συγγενών, φίλων και συναδέλφων άρχισε να «φορτώνει» κάθε ιστοσελίδα ξεχωριστά με τα ακόλουθα Social Signals:

  • 100 Google Plus Followers
  • 100 Google Plus Votes
  • 70 Facebook Shares
  • 50 Business Page Likes
  • 50 Tweets
  • 50 Re-Tweets
  • 100 Twitter Followers

Τα παραπάνω social profiles ήταν συνδεδεμένα με κάθε μια ιστοσελίδα ξεχωριστά.
Για χάρη της έρευνας δημιουργήθηκε και μια ιστοσελίδα, την ίδια ακριβώς περίοδο, η οποία δεν δέχτηκε κανένα social signal.

H επίδραση στο SEO

Τα αποτελέσματα των μετρήσεων ήταν αρκετά αποκαλυπτικά και συνάμα ενθαρρυντικά για την κοινότητα των απανταχού SEO experts. Για την ακρίβεια η θέση κάθε ιστοσελίδας ανά κοινωνικό δίκτυο επηρεάστηκε αρκετά, με ποσοοστά που πλησίασαν το 15%. Αναλυτικά κάθε social signal επηρέασε ανοδικά την θέση των ιστοσελίδων κατά :

  • +14,63% με τους Google Plus Followers
  • +9,44% με τα Google Plus +1 Votes
  • +6.9% με τα Facebook Likes σε ιστοσελίδα και Facebook Business Page
  • +2,88% με τα Twitter Tweet & Re-Tweets
  • -1,22% με τους Twitter Followers
Η ιστοσελίδα δε, που δεν δέχτηκε κανένα social signal, υπέστη πτώση στην θέση της στο Google κατά -0,11%. Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας, η εταιρία διεξαγωγής ανακοίνωσε ότι παρότι η έρευνα διεξήχθη σε μικρή κλίμακα τα ευρήματα ήταν αρκετά σημαντικά, καθώς αποδείχτηκε περίτρανα ότι τα social signals που δέχεται μια ιστοσελίδα επηρεάζουν τελικά την θέση της στο Google. Φυσικά την μεγαλύτερη σημασία αποδείχτηκε ότι παίζει το Google Plus (δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό) κάνοντας προφανές ότι η χρήση του επιβραβεύει αυτούς που το προτιμούν, «σκάβοντας τον λάκκο» στο Facebook και το Twitter.

Άσχετα από το αποτέλεσμα που έφερε κάθε κοινωνικό δίκτυο στην έρευνα, το σημαντικό στοιχείο που βγαίνει είναι ότι τα social signals πρέπει να αποτελούν ένα μεγάλο μέρος κάθε καλά προγραμματισμένης στρατηγικής SEO ιστοσελίδας.

 

Διαβάστε Περισσότερα

Follow me

Ντίνος Κρεούζης

Web Designer & SEO Professional at Creative Shop
Υπεύθυνος κατασκευής ιστοσελίδων και internet marketing στο Creative Shop, ειδικός σε θέματα SEO, Social Media Marketing και διαφήμισης PPC, συγγραφέας του βιβλίου SEO Master Using the Power of WordPress
140 σελίδων στο οποίο εξηγεί πως μια ιστοσελίδας μπορεί να εμφανίζεται στις πρώτες σελίδες του Google. Το βιβλίο διατίθεται από τα μεγαλύτερα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία όπως το Amazon, iBookstore, Barnes & Noble, Kobo, Google Books, Sony Books.
Follow me
TOP