Κανόνες για την Δημιουργία Λογότυπου Διαδικτυακής Χρήσης

/ / Κατασκευή Ιστοσελίδων, Τα Νέα μας

Ένα από τα πρώτα πράγματα που χρειάζεται μια επιχείρηση κατά την έναρξη των εργασιών της είναι η δημιουργία λογότυπου το οποίο θα εδραίωση και την εταιρική της ταυτότητα. Τα προηγούμενα χρόνια η ονοματοδοσία και η σχεδίαση λογότυπου ήταν μια απλή υπόθεση. Συνήθως ο επιχειρηματίας έβρισκε ένα όνομα που μπορεί να ήταν το όνομα του ή το όνομα της περιοχής που δραστηριοποιόταν και τέλος προσέθετε και το είδος της επιχείρησης. Όλα αυτά τα έγραφε σε μια επιγραφή πολλές φορές και με την βοήθεια ενός καλλιτέχνη της περιοχής και θεωρούσε ότι είχε αυτό που χρειαζόταν. Στην συνέχεια όμως η επιχείρηση χρειαζόταν το λογότυπο σε γραμμική μορφή για μια σειρά εφαρμογών όπως κάρτες, φυλλάδια, t-shirts. Όμως η επιχείρηση δεν το διάθετε σε γραμμική μορφή γιατί δεν είχε προνοήσει εξ αρχής για λογότυπο σε αυτή την μορφή δημιουργημένος από κάποιο γραφίστα. Και εδώ ξεκινούσαν τα προβλήματα. Μας έχει τύχει να φωτογραφίζουμε επιγραφή πελάτη για να μπορέσουμε από την φωτογραφία να δημιουργήσουμε γραμμικό λογότυπο επιχείρησης.

Τα πράγματα έγινα ακόμα αυστηρότερα όταν οι επιχειρήσεις χρειάστηκε να δραστηριοποιηθούν στο χώρο του internet. Ο λόγος είναι ότι η χρήση ενός λογότυπου για το διαδίκτυο έπρεπε να διέπεται από κανόνες οι οποίοι τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν απαραίτητοι. Έτσι σήμερα που οι επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο κατά μεγάλο βαθμό η σχεδίαση ενός λογότυπου είναι απαραίτητο να ξεκινά βασισμένη σε αυτούς του κανόνες.

Οι κανόνες σχεδίασης λογότυπου είναι οι εξής :

Αυστηρά γραμμικό λογότυπο
Θα πρέπει τα στοιχεία σχεδίαση του να περιλαμβάνουν μόνο γράμματα από οικογένειες ευκρινών γραμματοσειρών. Ακόμα αν χρησιμοποιηθούν σχήματα θα πρέπει να είναι αποτυπωμένα με γραμμές.

Οριζόντια διάταξη
Η σχεδίαση σε οριζόντια διάταξη παρουσιάζει καλύτερη εφαρμογή σε όλες τις χρήσης (κάρτες, φυλλάδια, κατάλογοι,t-shirts) αλλά κυρίως όταν το λογότυπο προορίζεται για χρήση σε ιστοσελίδες και σελίδες κοινωνικών δικτύων.

Χωρίς εικόνες
Η ενσωμάτωση εικόνας σε λογότυπο αποφεύγεται γιατί συνήθως οι εικόνες αποδίδονται με γωνίες λόγο  του background που διαθέτουν.  Αν αφαιρεθεί το background της εικόνας τότε η απόδοση θα γίνει υποχρεωτικά σε αρχείο μορφής png κάτι που αποφεύγεται διότι το αρχείο θα αποδοθεί σε μεγάλο αριθμό ΚΒ. Τα λογότυπα που προορίζονται για διαδικτυακή χρήση είναι μικρά σε αριθμό KB λόγο περιορισμού διαφόρων δικτυακών τόπων και για ταχύτερη φόρτωση από τον χρήστη ανεξάρτητος της σύνδεσης που διαθέτει.

Βασικά χρώματα χωρίς σκιάσεις
Τα χρώματα θα πρέπει να είναι έντονα και να ανήκουν στην βασική παλέτα RGB. Ακόμα θα πρέπει να αποφεύγονται οι σκιάσεις σε γράμματα η σχήματα καθώς όταν το λογότυπο αποδίδεται σε μικρό μέγεθος το αποτέλεσμα τείνει να δείχνει θόλο.

Κύριο όνομα επιχείρησης έως 20 χαρακτήρων
Το μέγεθος του ονόματος της επιχείρησης θα πρέπει να είναι έως 20 χαρακτήρες καθώς έχει αποδειχθεί ότι το μέγεθος του domain names ιστοσελίδων επηρεάζει την θέση τους στην μηχανή αναζήτησης Google.

 

Διαβάστε Περισσότερα

Avatar
Follow me
TOP